marți, 24 mai 2011

Din nou mai saraci....

Fănuş Neagu – "frumosul nebun al marilor oraşe" - Odihnă veşnică, maestre !

Scriitorul, dramaturgul şi cronicarul sportiv Fănuş Neagu a încetat din viaţă în noaptea de luni spre marţi, la ora 3.30, ca urmare a unei afecţiuni neoplazice metastazante, consumptive şi cu evoluţie îndelungată, informează Spitalul Elias, unde maestrul a fost internat o lungă perioadă.







„...eu cred în bucuria cuvintelor, în roadele împerecherii lor neaşteptate şi niciodată în forţa lor de convingere. Rareori în viaţă, în afară de Dumnezeu, pe scriitor îl mai ajută altcineva. Am iubit de când mă ştiu lectura, literatura de ficţiune, cuvintele. Ele, cuvintele, scapără năucitor la fiecare nouă descoperire de sensuri. În această privinţă limba română cunoaşte iluminări înfricoşător de frumoase.”

,, Mie, nemarginirea imi place. Mi-e teama insa, ca oricarui om, de moarte. Mi-e teama de tot ce e deasupra noastra si ma inspaimanta subpamantul. Nu poate sa-mi fie teama de nemarginire, pentru ca m-am nascut in campie si, de-abia in fundul zarii, pe undeva, se desluseau, in inchipuirea mea, si nu aievea, muntii. Eu m-am nascut in campie, nepatruns, inca din frageda copilarie, de sentimentul melancoliei si de imensitatea drumurilor, de vraja departarilor.''

Niciun comentariu: